[vc_row type=”vc_default” margin_top=”30″ margin_bottom=”5″ css=”.vc_custom_1474104121600{margin-bottom: -50px !important;}”][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1603882624000{padding-bottom: 50px !important;}”]

Şirketlerle kurulacak hukuki iletişimin tescil edilen adres üzerinden yapılması nedeniyle adres beyanı önemli bir husustur. Bu yüzden adres değişikliği yapılacağı takdirde, gerekli işlemlerin kısa sürede uygulanması gerekmektedir. Yazımızı inceleyerek şirketinizin adres değişikliği durumunda gerekli evraklar ve işlemlerle ilgili bilgi alabilirsiniz.

Şirketler Neden Adres Göstermelidir?

Şirketlerin ilk aşamada belirttiği adresler Ticaret Sicil kütüğüne kayıt olmaktadır. Bu kaydın amacı, şirket ile alakalı bir belge alışverişinde kullanılacak iletişim adresinin belirlenmiş olmasıdır. Hangi sektöre ait bir şirket ise, sektörel yazışmalar veya diğer önemli hususlarda iletişime geçilecek bir adresin belirlenmesi, önemli durumlardan haberdar olmak için önemlidir.

Adres değişikliği yaptıysanız veya adresinizin kayıtlı olup olmadığını bilmiyorsanız Ticaret Sicil’de gerekli araştırmaları yapmalı ve kayıtlı bulunan adresinizi öğrenerek doğruluğunu teyit sağlamalısınız. Eğer adresiniz bulunmuyorsa kayıt ettirmeli, güncel adresiniz gözükmüyor ise kısa sürede değişimini sağlamalısınız. Önemli noktalardan biri ise, vergi dairesinde ve SGK’da kayıtlı bulunan adresiniz, Ticaret Sicil’e kayıt ettirdiğiniz adresiniz ile aynı adres olmalıdır. Bu detaya dikkat etmelisiniz.

Sanal Ofisler Şirket Adresi Olarak Gösterilebilir Mi?

Sanal ofisleri bazı durumlarda şirketinizin reel adresi olarak gösterebilirsiniz. Ama her durum için bu geçerli değildir. Ofisinizin görev yaptığı meslek koluna göre sağlaması gereken gereklilikler bulunur. Örnek olarak, eğitim kurumları ve sağlık kuruluşları için reel ortamda bir ofisinizin olması gerekmektedir.

Ev Adresi İş Adresi Olarak Gösterilebilir Mi?

Ev adresi iş adresi olarak gösterilebilmektedir. Önemli bir detay ise; eğer bulunduğunuz apartmanı şirketinizin adresi olarak kayıt etmek istiyorsanız, apartmanda bulunan her katın sahibinden bu işlem için izin alınması gerekmektedir.

Adres Değişikliğinde Ticaret Odası İşlemleri

Şirketiniz eğer İstanbul içinde bir adresten başka bir adrese taşınıyorsa şu yolları izlemelisiniz;

Adres değiştirmek için şirket içi kararların alınması: Eğer anonim bir şirkete sahipseniz yönetim kurulu kararı, eğer limited şirketi bünyesinde yer alıyorsanız ise ortaklar kurulu kararı gerekmektedir. Karar belgelerinde yazan adresin ise https://adreskodu.dask.gov.tr/ sitesinde yazan ile aynı olmasına dikkat edin.

MERSİS (Merkezi Sicil Kayıt Sistemi) üzerinden adres değişikliği onayı alınması: MERSİS sistemine kayıt olduktan sonra şirketinizi seçip adres değiştirme kısmına gidin, adres detaylarını ve karar numaranızı sitenize girin. Gireceğiniz adres karardaki adres olmalı, sistem kira kontratındaki adresi kabul etmez. İstanbul Ticaret Odası’na başvuru yaparken MERSİS’ten aldığınız onay kodunu kullanabilirsiniz.

Gereken evraklar:

Ticaret Sicil’e başvuru yaparken;

Bu aşamaları eksiksiz tamamlamanız durumunda Ticaret Sicil gerekli incelemeleri yapacak ve uygun görürse işlem gerçekleşecektir. Bir hafta sonra Ticaret Sicil gazetesinde de bu adres yayınlanacaktır.

Şirketiniz eğer İstanbul dışında bir adresten İstanbul içinde bir adrese taşınıyorsa şirket kararı ve MERSİS aşamalarını aynı şekilde izlemeniz gerekmektedir. Bu aşamaları hallettikten sonra ise Ticaret Sicil’e başvururken şu aşamaları izlemelisiniz:

Aynı şekilde Ticaret Sicil başvurunuzu inceledikten ve uygun gördükten bir hafta sonra Ticaret Sicil Gazetesi’nde adresiniz beyan edilir.

Adres Değişikliği İle İlgili Vergi Dairesi İşlemleri

Adres değişikliği yaparken vergi dairesi ile ilgili işlemlerinizi vergi daireniz değişiyorsa veya değişmiyorsa olarak 2 ayrı alanda inceleyebiliriz. Her iki alanda da adres değişikliğiniz var ise bu bilgiyi en geç 30 gün içerisinde vergi dairelerine bildirmelisiniz.

Eğer bağlı olduğunuz vergi dairesi değişmiyor ise; aynı kalan vergi dairenize yaptığınız adres değişikliği için yeni adres kodunuzu içeren bir dilekçe yazmanız ve bu dilekçe ile birlikte yeni yapmış olduğunuz kira kontratını teslim etmeniz gerekmektedir. İşleminizi online olarak yapmak istediğiniz takdirde, işletmenize ait olan internet vergi dairesi şifresi ile adres değişikliği başvurunuzu gerçekleştirebilirsiniz.

Eğer bağlı olduğunuz vergi dairesi değişiyor ise; şirketinizden bazı belgeler istenmektedir. Temin etmeniz gereken belgeler,

olmak üzere 5 adettir.

Vergi dairesi değişiyor olsa dahi, online yapmak istediğiniz takdirde yine şirketinize ait internet vergi dairesi şifresi ile başvurunuzu yapabilirsiniz.

Vergi Dairesi Yoklama İşlemleri

     Şirketin yeni adresi için oluşturulacak vergi levhasından önce vergi dairesi yeni adres için yoklama yapmaktadır. Yoklamaya gelmeden önce vergi dairesi şirkete SMS yolu ile bir nevi haber vermektedir. SMS yolu ile belirtilen tarihte yoklama olacağı için şirket sahibi yeni adresinde olmalıdır. Yoklama gerçekleştikten sonra şirket sahibi tutanak imzalar ve bu işlemler bitiminde yeni vergi levhası yeni adres adına düzenlenir.

     Eğer yoklama günü kaçırılırsa yoklama tutanağı imzalanamadığı için vergi levhası oluşumu gerçekleşmez. Yoklama gerçekleşmediği zaman şirket sahibinin yeni yoklama günü alması gerekmektedir.

Adres Değişikliği ile İlgili SGK İşlemleri

     Adres değişikliğine dair bir dilekçe hazırlanıp, bu dilekçenin ek kısmına yeni adres beyan edilmektedir. Hazırlanan bu dilekçe ve vergi levhası Sosyal Güvenlik Kurumu’na teslim edilir. Aynı zamanda belirttiğimiz bu kurumlar dışında şirketin adres değişikliğinden haberdar olması gereken belediye veya şirketin bağlı olduğu oda gibi kurumlara da bilgi verilmektedir.

Adres değişikliğinin şirketler üzerindeki önemi ile birlikte bu değişikliğin aşamaları da önemlidir. Her kuruma bilgi verilmesi ve tescil edilmesi gerekmektedir.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Görüşme Başlat
Whatsapp Danışma Hattı
Merhaba, size nasıl yardımcı olabilirim?